Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Jaroslav Melichárek: „Uvidíte nás nielen na rally ...“

Monday, 15. 03. 2010 - 12:07, Miroslav Majláth   18 komentárov

Jaroslav Melichárek: „Uvidíte nás nielen na rally ...“

Asi nebudem ďaleko od pravdy, že až do jeho vstupu do seriálu Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally jeho meno málokto poznal. V sezóne 2008 sa však na slovenských rally tratiach zjavil ako blesk z jasného neba. Sympatický rodák z Topoľčian, Jaroslav Melichárek. V prvej sezóne sa mu v konečnom hodnotení triedy N4 podarilo obsadiť konečné deviate miesto, čo bolo na prvú sezónu super umiestnenie. V nasledujúcej sezóne, čiže tej minuloročnej, z toho bola v konečnom hodnotení desiata priečka v absolútnom poradí, ale aj siedme miesto v rámci triedy N4. Keď ku tomuto výkonu pridal Jaro Melichárek aj jedenáste miesto v rámci seriálu pretekov automobilov do vrchu a tretie miesto v skupine N mnohí jazdci, ale aj priaznivci automobilového športu spozorneli. Nadchádzajúca sezóna sa ešte ani nezačala a Jarovi sa opäť podarilo šokovať všetkých fanúšikov automobilového športu na Slovensku. Jeho novým „športovým náradím" totiž v nadchádzajúcej sezóne bude Mitsubishi Lancer WRC05 z dielní anglického MML tímu. Takéto vozidlo sa po slovenských rally tratiach so slovenským driverom za volantom ešte nikdy v hidtórii nepreháňalo. Využil som predsezónny „relatívny" pokoj a Jarovi som položil zopár otázok.

melicharek.jpg

Jaro, s automobilovým športom si začínal v rámci amatérskeho seriálu KW Berg Trophy. Následne si sa v sezóne 2008 z ničoho nič objavil na rally tratiach, málokto o Tebe niečo vedel a dá sa dokonca povedať, že Ťa nikto ani nepoznal. Popíš aké boli vlastne Tvoje začiatky v motoristickom športe a čo Ťa k nemu priviedlo.

„S motoristickým športom som začínal približne pred desiatimi rokmi na motorkách, keď som jazdil endurové a countrycrossové súťaže. Od začiatku ma to však viacej ťahalo k autám a tak sme v roku 2006 spoločne s bratmi založili Melico Racing Team. Začali sme sa objavovať na prvých pretekoch automobilov do vrchu v rámci spoločného česko-slovenského seriálu KW Berg Trophy na staručkom trojkovom BMW. O rok neskôr sme toto vozidlo zamenili za podstatne silnejšie BMW M3 a na ňom sa mi podarilo vyhrať Slovenskú Trofej, čiže pohár pre najlepšieho slovenského jazdca v súťažnom ročníku 2007.
Pred ďalšou sezónou sme sa rozhodovali ako by sme mohli ďalej napredovať, a tak vznikla myšlienka postaviť úplne novú techniku v podobe Mitsubishi Lancer EVO IX. Keďže toto auto bolo vhodné nielen na vrchy, ale aj na rally súťaže, rozhodli sme sa tento fakt využiť. Na základe toho som v roku 2008 absolvoval prvú súťaž v rámci seriálu Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally. Bolo to v Rožňave a musím sa priznať, že mi pred štartom veru nebolo všetko jedno, avšak už po odjazdení prvých ostrých kilometrov všetka nervozita zo mňa opadla a začal som si jazdu postupne užívať. Nasledovali ďalšie súťaže na ktorých som s každým odjazdeným kilometrom získaval potrebné skúsenosti a snažil som sa postupne zrýchľovať, pretože rally ma naozaj chytilo za srdce."

Tibor  Szabosi;img_1584.jpg

Od začiatku Tvojej rally kariéry jazdíš s českými spolujazdcami. Máš ku Českej republike nejaký zvláštny vzťah, alebo sa Ti s nimi iba dobre spolupracuje ?

„Skôr je to iba zhoda okolností, ale musím povedať, že s mojím ostravským spolujazdcom Richardom Lasevičom sa mi spolupracuje naozaj veľmi dobre a výborne si rozumieme nielen v aute aj mimo neho."

Tibor Szabosi;_mg_3886.jpg

Posledné dve sezóny si jazdil na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX. Postupne si sa zrýchľoval, v sezóne 2009 si sa navyše častejšie zúčastňoval aj pretekov automobilov do vrchu, ale bolo Ťa vidno aj na podujatiach v Českej republike. Bol to normálny vývoj, alebo si sa už vopred pripravoval na prestup do vozidla špecifikácie WRC ?

„Od môjho vstupu do rally súťaží som sa snažil jazdiť čo najviacej, aby som získaval čo najviacej skúseností a aj z toho dôvodu som za posledné dve sezóny odjazdil vyše štyridsať rôznych podujatí, samozrejme vrátane pretekov automobilov do vrchu, ale aj veľa českých rally súťaží, ktoré sa termínovo nekryli so slovenskými. Myslím si, že je celkom prirodzené snažiť sa napredovať a skúšať niečo nové. Z toho vyplynul aj môj prestup do vozidla vyššej špecifikácie. V súčasnosti je síce najviac v kurze kategória vozidiel Super2000, o ktorej sme tiež vážne uvažovali, ale vzhľadom k tomu, že na Slovensku je stále možnosť jazdiť s vozidlami špecifikácie WRC, rozhodli sme práve pre tento krok."

Tibor Szabosi;1t1u4701.jpg

Mitsubishi Lancer WRC05 do ktorého usadneš už onedlho na prvej súťaži sezóny nemali možnosť ešte fanúšikovia rally vidieť v slovenských rukách. Ty si už s týmto vozidlom testoval, čiže už asi vieš zhodnotiť aké sú jeho prednosti, ako sa na ceste správa a pod.

„Už prvý skúšobný test, ktorý sme absolvovali začiatkom novembra minulého roka zanechal vo mne skutočne veľký dojem. Výkon motora, brzdy, ovládateľnosť a funkčnosť tohto špeciálu sú naozaj veľmi dobré a už sa neviem dočkať prvého ostrého štartu na úvodných pretekoch v Egeri. Predtým náš však ešte čaká testovací program, ktorý pripravujeme spoločne s našimi anglickými partnermi v priebehu budúceho týždňa, aby sme boli na 100% pripravení."

Tibor Szabosi;_dm30043.jpg

Budeš sa s týmto vozidlom špecifikácie WRC zúčastňovať iba na rally súťažiach, alebo Ťa s ním budeme mať možnosť vidieť aj na pretekoch automobilov do vrchu ?

„Prioritou nášho tímu pre tento rok je účasť na všetkých siedmych podujatiach v rámci seriálu Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally, ale predstavíme sa aj českým fanúšikom na niekoľkých rallysprintoch a keďže si chceme vyskúšať všetky možnosti tohto auta, zúčastníme sa aj na niektorých pretekoch v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Našim fanúšikom môžem už teraz prezradiť, že jedným z nich bude naše domáce podujatie na Jankovom Vŕšku."

Tibor  Szabosi;img_3020.jpg

Ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastných kilometrov s novým vozidlom .
Miro Majláth

Profil - Jaroslav Melichárek

narodený: 22.12.1977
Znamenie: kozorožec
Bydlisko: Solčany
Stav: slobodný
Deti: ešte nie
Záľuby: motorizmus
Vzor: Tommi Mäkkinen

 



Diskusia k článku

pridať komentár
Text:
emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon 
Autor: laslo (217.31.32.xx)
Dátum: 17. 3. 2010 o 19:54
http://www.youtube.com/watch?v=BsNW8TX2vGs&feature=grec
tak asi takto by sa malo jazdiť s WRCom
Melicharkovi držím palce
Autor: anonym (78.98.127.xx)
Dátum: 17. 3. 2010 o 16:14
Nikto nenadava a som rad ze je debata aj pri rozlicnych nazoroch kultivovana, patri to k stabnej kulture. Vdaka.
Autor: okdar (84.16.42.xx)
Dátum: 17. 3. 2010 o 15:51
asi to bolo myslene mne ,ze do poctu.ved aj ja im drzim palce,len chcelo to este niekolko 100 ostrych km v slabsom aute.a co sa tyka prsta.jemu tiez dali prirychlo wrc a bohuzial bol len do poctu.presiel na S1600,dvojkolku a teraz vidno vysledok.aby takto vyrastol a doslova sa vytiahol musel prejst ale riadny kus ostrych kilometrov.a dnes ponahana hocikoho.lenze kym u nas ma rally ostrych tak 110km,vo svete to maju na jeden den.takze jazdil,jazdil az sa vyjazdil.dodi tiez kym jazdil tak stihal aj prstovi.myslim,ze bolaj o kusok a ten talent lepsi.dnes by mu prst usiel o parnik.ale ved to je jdeno.mame tu mysiaka WRC,ostava pevne verit,ze je v dobrych rukach.o melicharkovom zlepseni nepochybujem.drzim palce a pevne verim,ze prijemne prekvapia.majte sa a nenadavajte.ja len pisem svoj nazor.na to ma pravo kazdí jeden z nas.a co je hlavne vzdy tam dam aj svoje meno.dakujem.
Autor: anonym (78.98.127.xx)
Dátum: 17. 3. 2010 o 13:32
anonym neviem kto to hovori a hlavne z tohto nevyplyva komu to hovoris. Takze ked sa chces prejavit ako niekto kto ma charakter tak sa podpis a jasne sformuluj co mas na srdci, v opacnom pripade bud radsej ticho.
Autor: anonym (80.242.44.xx)
Dátum: 17. 3. 2010 o 13:03
ty si v tejto debate len do počtu!!!
Autor: Jana (213.151.208.20,10.6.201.xx)
Dátum: 17. 3. 2010 o 7:48
Pekný článok :-) a Držím palce pri zváldnutí wrcka určite sa už o týždeň máme na čo tešiť.
Autor: RICO3RT (213.160.185.110,192.168.20.xx)
Dátum: 16. 3. 2010 o 14:47
Držím Vám palec!!!!! Nenechajte sa znechutiť pochybným polemizovaním....Chodte len za svojim cielom a robte to na 110%... nech sa darí!!!§ a odkaz pre ufrflancov stojacich pri trati na SLOVENSKU !!! Tešme sa, radujme sa ,veď naozaj nevieme čo sa udeje!!! Snáď to bude dobré ..... a na konci hodnoťme !!!! hejže RADKO..
Autor: anonym (78.98.127.xx)
Dátum: 16. 3. 2010 o 10:18
prepacte za ciarky, to bolo v zapale "boja"
Autor: anonym (78.98.127.xx)
Dátum: 16. 3. 2010 o 10:17
okdar, nemam v plane s tebou polemizovat. Bez pochyb mas vo vela veciach aj pravdu, ale s castou rozhodne nesuhlasim. Pozri sa aky je trend aj v zahranici. Pre zaujimavost si pozri Irsky majstrak ci akykolvek iny (pre zaujimavost si pozri aktualne Rallye des routes du Nord ci poznas niektore mena, a to je podujatie majstovstiev Európy, dopredu vravim ze tym nemyslim Phillipa Bugalskeho ktory tam je tiez s C2 a ktoreho naopak asi pozna kazdy), trend ze jazdia ludia ktory na to maju je zretelny aj tam. Naviac Jaro nie je novacik. Myslim si ze ako si si aj sam vsimol, minuly rok podal aj slusne vykony. Castokrat sa uz v minulosti stalo ze sa po rokoch na stupnoch vitazov stretavaju jazdci s uplne pristupmi k zavodeniu. Jednoducho niekto kto uz od zaciatku mal vysoke ambicie a schopnosti, ci rast postupne so zbieranim titulov v rozlicnych disciplinach, a niekto koho rast bol pozvolny a vypracoval sa casom. Prst (Martin Prokop) bol od zaciatku talent? Asi ano, ale... Nechcem vytahovat ako ho hodnotili v zaciatkoch, ale nebolo to nic lichotive. Pozri sa kde je dnes a zamysli sa nad tym co pises. Netvrdim ze Jaro raz bude majster sveta, ale myslim si ze si nezasluzi aby este pred prvym startom bol bombardovany pochybnostami. Aj vlada na to aby nieco ukazala dostane 100 dni.
Autor: okdar (84.16.42.xx)
Dátum: 16. 3. 2010 o 9:37
a kym ja sa naucim dobre varit,ona uz bude mat na svojej strane vsetkych ludi...
Autor: okdar (84.16.42.xx)
Dátum: 16. 3. 2010 o 9:36
pozri bol to moj nazor.tak ku objektivite.su a boli chlapci co jazdia od 12rokov motokari,v 16-tich kopce,potom prejdu na rally.ukazu nieco s dvojkolou,idu o dva rocky o triedu dve vyssie.a uz podla stylu jazdy,a inych veci rozpoznas kto na co ma a opacne.tym padom je jasne ,ze od cloveka co jazdil motorky,a dva roky rally nemozeme cakat,ze bude stat na bedni.odvaha,adrenalin,kuraz urcite melicharekovi nechyba,uz tusim na vsetine ukazal posun vpred,aj v kosiciach.ale na wrc po dvoch rokoch?on proste nie je.prikladom je raikonnen,a iny co to skusali.ved kimi zobral prstovi v citroene fleka a ukazal dve pekne budy.to bolo vsetko.pozri ako dopadli bratia lapdavskí.vyssia trieda a nestastny vylet mimo trat a poznamena ich to na cely zivot.je pravda,ze poblizku netreba stat,ale zalezi aj na jazdcovi na co ma a co ma v rukach.pozri na petaka a jeho neskutocne budy a nic sa mu a nikomu okolo nestalo,alebo emil triner,bez brzd v 150-tke a bol tam dav ludi.a tiez jazdil na zacviatku len na dvojkolach,aj stolfa,a ine mena....WRC je snom vela jazdcov,ale mal by to byt akysi vrchol,vtedy ked je ozaj clovek na vyslni,ked si veri,ked sam citi,ze nato ma.-...moj osobny nazor je ten,ze treba najprv dole cosi ukazat a potom postupne ist az na sam vrchol.lebo ked ideme priamo na vrchol rychlo spadneme dole.a opakujem,tymto neznevazujem nikoho pracu,peniaze,volny cas atd.uvidime na konci sezony kto mal pravdu.opakujem.WRC technika v startovnom poli je super.ale len vtedy je to ok,ked je tam ten spravny medzikus.priklad?co z mixera super znackoveho za neskutocne peniaze ked neviem dobre varit?a dobrej gazdinke staci aj aj obycajny,lacny...lebo ona to vie.ja bohuzial nie.a aj ostatnym bude chutit viac od nej ako odo mna.chapes?
Autor: anonym (78.98.127.xx)
Dátum: 15. 3. 2010 o 20:50
okdar co radko, pisat na mail "ale no tak ti" asi nebudem, ale urcite zareagujem. Nechajme sa prekvapit prvymi podujatiami. Cudoval by som sa Jarovi keby sa snazil tlacit na pilu hned od zaciatku, ked sa treba s autom zzit a naucit sa ho citit. Ale dajme tomu cas a potom hodnotme. Ked niekoho hodnotime este pred tym ako nieco ukazal, smrdi niecom inym ako objektivitou, ci snahou povedat svoj nazor.
Autor: okdar (84.16.42.xx)
Dátum: 15. 3. 2010 o 20:33
dobre komentare.kazdi z nas ma pravo na svoj nazor.moj je takyto.drzim im palce,vidiet mysiaka WRC u nas za to velka vdaka.ale na druhej strane,inac vyzera takato doslova zbran v rukach dodiho,drotara,krestu,pecha,valdu,trinera,uz aj stepanka,trneneho ako v rukach napr.melicharka,mladeho cvrcka,duchacka ci minarika.ono to chce vsetko cas.klobuk dole zohnat tolke peniaze.sam sa necham prekvapit,ale myslim si,ze na taketo cosi treba kus jazdeckeho umenia.vsetka cest melicharkovi a teamu melico,ale zobrali si na seba vela.s takym autom treba pretekat nie sa vozit.ostatne u nas uz boli posadky co mali super techniku a zostali daleko v poli porazenych.bohuzial tie posadky mali a maju len peniaze.....talenty ,tak ako v inom sporte sedia doma.to je smutne.skoda.ale nic to nemeni na tom,ze budem rad za takuto techniku u nas a mozno prekvapia.tolko moj nazor.nechcem nim nikoho urazit,ani znehodnotit nikoho vykon,len som poukazal na problem motosportu u nas.
Autor: miso22 (95.103.150.xx)
Dátum: 15. 3. 2010 o 18:53
Ja držím Jarovi palce a oveľa radčej sa budem pozerať na WRC ako na N-ko ale chcem sa spítať či neviete niekto niečo, že kedy a kde bude testovať, lebo predtým ste tu napísali, že dáte vopred vedieť o tom teste.
Autor: anonym (78.99.121.xx)
Dátum: 15. 3. 2010 o 17:41
Ale no tak, už dosť. Sú to snáď Tvoje peniaze ? Jara sledujem počas celého jeho pôsobenia v rally a na PAV a je fakt, že sa neustále zlepšuje. Prečo by nemohol prestúpiť do WRC ? Podľa mňa to nie je zlá voľba, aj keď to na prvej, či druhej súťaži ešte nebude ono, ale postupne si na auto zvykne a potom už to bude fajn a bude zrýchľovať. Alebo mu azda závidíš a preto ho chceš už vopred znechutiť ?
Autor: anonym (213.160.179.xx)
Dátum: 15. 3. 2010 o 16:04
Ber to ako radu,vyhodene peniaze,s N4 ten isty vysledok,moj nazor.Drzim palce bodaj by bolo takych ludi co najviac
Autor: foto (78.98.127.xx)
Dátum: 15. 3. 2010 o 15:31
Ahoj anonym, nemám taký pocit, a naviac sa viem aj podpísať. Jarovi síce do virtuozity ovládania auta voči Jožkovi, Igorovi či nejazdiacemu Tiborovi ešte čo-to chýba, ale technika ktorú si vybral mu bude s nedostatkom najazdených kilometrov vo WRC pomáhať. Myslím si že Jaro je realista a neočakáva v prvom roku útok na najvyššie méty. V minulých rokoch ale najazdil veľký počet kilometrov, a jeho posledné výsledky neboli zďaleka také, aby sa mal za ne hambiť, skôr naopak. Takže nechajme sa prekvapiť. Ja verím, že to bude prekvapenie príjemné.
Autor: anonym (95.103.32.xx)
Dátum: 15. 3. 2010 o 15:14
aj tak bude len do poctu